Pembuatan Profil Produk Untuk Pemasaran Barang Dan Jasa Bagi UP2K-PKK Kelurahan Prawirodirjan Gondomanan Yogyakarta

Harliyus Agustian, Asih Pujiastuti, Astika Ayuningtyas, Anton Setiawan Honggowibowo, Yuliani Indrianingsih

Abstract

Family Income Improvement Company (UP2K) - Fostering Family Welfare (PKK) is a form of activity aimed at improving the family economy. The UP2K-PKK in Prawirodirjan brings together 27 players in the goods and services trade. It is possible to increase the marketing of UP2K-PKK participants' products in Prawirodirjan by creating product profiles as a means of offering or promoting. To create a product profile, you can create product photos using a smartphone. Taking pictures to take pictures of products requires photography and photo editing techniques using a smartphone. Improved photographic techniques and photo editing skills of UP2K-PKK participants can be achieved through training support provided by lecturers from the Computer Science Department of the Yogyakarta Adisucipto College of Technology as a form of community service activity.

Keywords

Profile Products, Photographic Techniques, Smartphones, UP2K-PKK

References

Gusfrianti, R., & Budiartiningsih, R. (2010). Peranan Program Usaha Peningkatan Pendapatan Keluarga (UP2K) terhadap Peningkatan Pendapatan Keluarga di Kecamatan Cerenti Kabupaten Kuantan Singingi. Jurnal Ekonomi Universitas Riau, 18(04).

Prastyo, N. A. (2012). Pembuatan Video Profil Tiga Dimensi (3D) Sentra Ponsel Kudus. Speed-Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi, 2(4).

Jawab, P., & Penyusun, T. Panduan Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat Edisi XII Tahun 2018.

Ayuningtyas, A., Honggowibowo, A. S., Pujiastuti, A., Retnowati, N. D., & Indrianingsih, Y. (2018). Pendampingan Pembuatan Bahan Ajar Bagi Guru Sekolah Dasar Islam Terpadu (SDIT) Salsabila Al Muthi'in Berbasis Multimedia dengan Menggunakan Microsoft Power Point. KACANEGARA Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, 1(1), 1-6.

Nugraheny, D., Wintolo, H., & Kusumaningrum, A. (2018). Pendampingan Pembuatan Bahan Ajar Berbasis Multimedia Menggunakan Macromedia Flash Bagi Para Guru SD IT Salsabila Al Muthi’in, Yogyakarta. KACANEGARA Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, 1(1), 23-28.

Ayuningtyas, A., Retnowati, N. D., Pujiastuti, A., Indrianingsih, Y., & Honggowibowo, A. S. (2019). Pelatihan Mendesain Artikel Artistik Menggunakan Microsoft Word Bagi Kelas 5 SD di SDIT Salsabila Al Muthi’in Yogyakarta. KACANEGARA Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, 2(1), 13-20.

Nugraheny, D., Wintolo, H., Kusumaningrum, A., Sudaryanto, S., & Sajati, H. (2019). Pendampingan Pengenalan Metode Pengetikan Cepat Menggunakan Microsoft Word Bagi Siswa Kelas 5 SD IT Salsabila Al Muthi’in Yogyakarta. KACANEGARA Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, 2(1), 21-28.

Indika, D. R., & Jovita, C. (2017). Media sosial instagram sebagai sarana promosi untuk meningkatkan minat beli konsumen. Jurnal Bisnis Terapan, 1(01), 25-32.

Arief, G. M., & Millanyani, H. (2015). Pengaruh Social Media Marketing Melalui Instagram Terhadap Minat Beli Konsumen Sugar Tribe. eProceedings of Management, 2(3).

Gumilar, G. (2016). Pemanfaatan instagram sebagai sarana promosi oleh pengelola industri kreatif fashion di kota Bandung. JIPSI-Jurnal Ilmu Politik dan Komunikasi UNIKOM, 5(2).

Article Metrics

Abstract view: 102 times
Download     : 38   times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.